Jeg kan ikke logge ind

At du ikke kan logge ind, kan skyldes to ting:

A: At du ikke bruger de korrekte informationer, når du logger ind. Du skal bruge dit bådnummer, der består at et eller to store bogstaver efterfulgt af nogle tal – der er ikke mellemrum mellem bogstaver og tal.

Har du glemt din pinkode, kan du se på din registreringsattest eller kontakt din kommune (kontaktinformationer finder du i bunden af hjemmesiden)

B: At din registrering ikke længere er gyldig – det sker, hvis den årlige betaling ikke sker til tiden; fx. hvis du som abonnementsbetaler har fået et nyt betalingskort og ikke har fået ændret kortoplysningerne.

Fartøjet afmeldtes i så fald i registret. Alle fartøjer som ikke genregistreres bliver automatisk afmeldt i systemet.

For at genaktivere dit bådnummer og kunne komme til at betale, skal du kontakte din kommune (se kontaktinformationer i bunden af hjemmesiden)

 

Systemet vil ikke godkende min adresse

Du kan komme ud for, at beskeden ”hverken ejer eller lodsejers adresse befinder sig i en kommune i Gudenåsamarbejdet” dukker op - selv om du bor her.

Faste/permanente bådnumre (dvs. en hjemmehørende motorbådsregistrering) kan kun erhverves af borgere som bor, eller har fast liggeplads, i en af Gudenåkommunerne (Hedensted, Horsens, Skanderborg, Silkeborg, Favrskov, Viborg og Randers).

Borgere uden for disse kommuner skal købe gæstenummer, inden der må sejles i Gudenåsystemet. Dog kan bådejere, som bor uden for Gudenåkommunerne, beholde eksisterende bådnumre.

Hvis systemet afviser en adresse, som ligger i en af Gudenåkommunerne, kan det skyldes, at adressen ikke er stavet helt korrekt. Når der tastes en adresse i systemet, sammenholdes det indtastede med et centralt register over adresser i de godkendte Gudenå-kommuner. Hvis adressen ikke er stavet korrekt ift. det centrale register, godkendes adressen ikke.

Kontakt din kommune, hvis systemet ikke vil godkende din adresse (se kontaktinformationer i bunden af hjemmesiden)